Jorå!

God dag mina älskade bloggläsare, är såååå stolt över mina 35 besökare igår!
Idag ska jag väl inte göra så mycket, funderar att gå på bio eller något. Dock så går det bara skitfilmer så jag struntar väl i det idag.

En sak som jag funderar mycket på är gymnasiet. Jag funderar på den samhällsvetenskapliga linjen med inriktning "media och journalistik". Jag var på en så kallad "Prova-pådag" i torsdags, på John Bauergymnasiet. Det första intrycket jag fick av linjen var att det var alldeles för mycket fotografiska studier. Jag är mer intresserad av journalistyrket och av att bli uppmärksammad för mina texter. Jag är absolut ingen fotokille, tycker varken om att fotografera eller att bli fotograferad, så där uppstår det ju ett problem...

Skolan i sin helhet verkade jättebra! Trevliga elever och lärare. Sköna lokaler. Inlärningssättet verkade vara effektivt. Maten vad helt gudomlig, så själva skolan var det ingenting fel på. Dessutom fick man en dator att arbeta med, vilket är ett stort plus. 
Den andra skolan som finns med på listan är De Geergymnasiet. Den har samma linje, men jag vet dock inte om det är samma upplägg som på John Bauer. Ska i varje fall prova på hur det är att gå där på tisdag, så i veckan vet jag förhoppningsvis vilket gymnasium det blir. 

Om jag nu går på en linje med mycket fotografiska studier så har jag lagt upp en plan för mitt liv, här kommer den!

Jag går ut gymnasiet med ett acceptabelt betyg. Tar mina besparingar och flyttar till Stockholm. Väl där börjar jag umgås med "Stockholms innefolk". Får kontakter och det är vid detta tillfälle mina fotografiska färdigheter till godo. Jag börjar ta lite bilder på folk och får de publicerade på nätet (tidningar är sååååå 2010). En stor manager till ett fotoföretag får nys om mig och anställer mig. Jag tjänar fett med cash och har snart råd att flytta in i en fet lya på Östermalm. Efter flytten får jag jobb som fotograf på "Playboy Magazine" och börjar fotografera modeller. När jag fyllt 28-29 så slutar jag på Playboy och tar jobb som frilansjournalist. 
Sedan skriver jag en bok om mitt liv som fotograf och skaffar sedan familj med en av Stockholms hetaste bloggerskor. 
Personen som inspirerat mig till detta är Bingo Rimér. Vad tycker ni om det va? 
Jaja, nu ska jag gå och spela lite Xbox istället. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Tara

Haha playboy du X) jadu ingen dum ide där hehe

2011-01-29 @ 13:29:41
Postat av: emma

Adric visste inte att du kunde skriva så bra, dold talang ju!! Jag följer med dig till degeer på tisdag :)

2011-01-29 @ 13:32:02
URL: http://eljungberg.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Sv; Det roliga är att det faktiskt inte är jag! :)

2011-01-29 @ 14:39:25
URL: http://animegalaxen.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Sv; Aa, det är en kille, men inte jag :D

2011-01-29 @ 15:17:04
URL: http://animegalaxen.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Sv; Min sysslings! :D

2011-01-29 @ 15:31:10
URL: http://animegalaxen.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hahahha, Adrian du var ju ingen fotokille och sen så ska du fota för playboy... hahahahahahah!!!!! Tycker att du ska hålla dig till skrivandet! :)

2011-01-29 @ 15:41:44
URL: http://matildadanken.blogg.se/
Postat av: jesper

Säger som danken :D

Först säger du att du inte är en fotokille sen så slutar du som en :D? det går ju inte ihop

2011-01-29 @ 23:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0